Innovatie, Maatwerk en Kwaliteit

Remia staat bekend om haar innovaties. Dat begon al in 1925 met de oprichting van de Rooij’s Electrische Melangeer Inrichting Amersfoort, kortweg Remia. Destijds introduceerde Remia namelijk een goedkopere variant op roomboter, te weten margarine. Negentig jaar later is het ondernemende initiatief uitgegroeid tot een professioneel bedrijf in Den Dolder dat sauzen, frituurvetten, dressings en margarines exporteert naar meer dan honderd landen.

Maatwerk

Basis voor het succes van Remia – nog altijd een familiebedrijf in hart en nieren – is de diepgewortelde ondernemersmentaliteit die zich kenmerkt door zelfstandigheid, nuchterheid en voortdurende innovatie waarmee we anticiperen op ontwikkelingen in de markt. Zo introduceerden wij Fritessaus in Nederland en vonden we Vloeibaar Frituurvet en Bak & Braden uit. Ook de consument kent Remia als een sterk merk dat geassocieerd wordt met kwaliteit, smaak en genieten.

De organisatie is zich sterk bewust van haar verantwoordelijkheid en voorbeeldfunctie en voert daartoe een actief beleid op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Wij passen dan ook voortdurend onze manier van ondernemen aan om duurzaamheid te bevorderen, zoals bij het gebruik van onze grondstoffen.

Samen op weg naar succes

Om zo goed mogelijk in te kunnen spelen op de wensen van onze klanten is onze afdeling Productontwikkeling van absoluut toegevoegde waarde. De ontwikkelaars ondersteunen u als klant en vertalen uw wensen naar maatgerichte oplossingen. Met een eigen laboratorium en een flinke dosis ervaring kunnen we snel schakelen, deskundig advies geven en maatwerk producten leveren.

Op deze manier gaan wij, samen met u als afnemer op weg naar succes!

Assortiment